
15 Nisan 2025 tarihinde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yürütülen eğitim reformları çerçevesinde ilçemizde önemli bir toplantı gerçekleştirildi. İlçemiz Öğretmenevi Toplantı Salonu'nda düzenlenen buluşmaya, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Ercan Gültekin başkanlık etti. Toplantıya İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Sayın Kadir Tabik ve ilçemizde görev yapan ortaöğretim matematik öğretmenleri katılım sağladı.
Toplantının ana gündemini, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanma süreci, öğretmenlerin sahadaki gözlemleri ve önerileri oluşturdu. Katılımcı öğretmenler, yeni modelle birlikte eğitimde öne çıkan beceri temelli öğrenme yaklaşımı hakkında değerlendirmelerde bulundu. Özellikle, öğrencilerin bilgiyi sadece ezberlemek yerine yaparak, yaşayarak ve keşfederek öğrenme süreçlerine dahil olmalarının olumlu sonuçlar doğurduğu belirtildi. Bu yöntemle, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yorumlama becerilerinde gözle görülür gelişmeler kaydedildiği ifade edildi.
Ancak toplantıda bazı zorluklara da dikkat çekildi. Öğretmenler, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında henüz yayımlanmamış olan kılavuz kitapların eksikliğinin, uygulamada bazı aksaklıklara neden olduğunu belirttiler. Bu durumun özellikle içerik planlaması ve uygulama aşamalarında öğretmenleri zorladığı ifade edildi. Katılımcılar, bu görüş ve önerilerini resmî sistem üzerinden ilgili makamlara raporladıklarını da dile getirdiler.
Toplantıda, öğretmenlerin sürece aktif katılım göstermesi ve yapıcı geri bildirimlerde bulunması, eğitimin kalitesinin artırılmasına yönelik önemli bir adım olarak değerlendirildi. İlçe Milli Eğitim Müdürü Ercan Gültekin, öğretmenlerin sahadaki deneyimlerinin karar alma süreçlerine ışık tuttuğunu belirterek, bu tür toplantıların düzenli aralıklarla devam edeceğini ifade etti.
İlçemizde başlatılan bu istişare süreci, sadece matematik branşıyla sınırlı değil bütün branşlarla devam ediyor. Toplantıların ilerleyen günlerde diğer branş öğretmenleriyle de aynı şekilde birebir görüşmelerle sürdürülmesi planlanıyor. Böylece Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulama süreci, öğretmenlerin görüşleriyle şekillenmeye devam edecek.